niedziela, 7 kwietnia 2013

Owsianka: dlaczego powinniśmy ją jeść?


Dzień dobry :)
Zanim przejdę do sedna dzisiejszego postu, chciałabym Wam bardzo serdecznie podziękować za rosnące zainteresowanie blogiem. Obserwatorów i fanów na Fb jest coraz więcej, co mnie bardzo cieszy i daje niesamowitą motywację do dalszego pisania bloga. Jeśli jeszcze widziałaś strony Madame Magnifica na Facebooku, kliknij TUTAJ. Ten blog i fanpage są dla Ciebie!

Z dzisiejszego posta dowiecie się, dlaczego warto włączyć owsiankę do swojego codziennego menu. Jest ona idealnym posiłkiem na śniadanie nie tylko dla osób, które pragną pozbyć się zbędnych kilogramów, ale dla każdego, kto ceni sobie zdrowie. Ma bardzo mało kalorii i jest w stanie dostarczyć nam energii na cały dzień.
Źródhttp://w-spodnicy.ofeminin.pl/
Przede wszystkim owsianka zawiera dużo błonnika, który poprzez wchłanianie zbędnych ilości wody wspomaga nasze procesy trawienne. Jest on niezbędny w walce o płaski brzuch. Pomaga także kontrolować poziom glukozy we krwi, co zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę. Prawdopodobnie może okazać się skuteczny w zwalczaniu niektórych nowotworów.
Oprócz cudownego błonnika, owsianka zawiera wiele witamin (np. witamina B. odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego), minerałów i przeciwutleniaczy, białka, węglowodanów złożonych i żelaza. 
Podobno owsianka działa także zbawiennie na cerę i włosy (na swoim blogu wspominała o tym Anwen).



Jak przygotowuję owsiankę?
W rondelku łączę ze sobą szklankę płatków owsianych górskich i szklankę wody lub szklankę mleka (w zależności od tego, na co akurat mam ochotę). Podczas gotowania dodaję cynamon, wiórki kokosowe, rodzynki - wszystko, co znajdę w szafce i co moim zdaniem nadaje się do tej potrawy ;) Po około 3 minutach gotowania jest gotowa do spożycia. Wtedy można dołączyć owoce. Najczęściej spożywam ją z bananem lub z truskawkami, jagodami czy malinami (obecnie kupuję te mrożone - nie mogę doczekać się sezonu letniego, gdy będzie można użyć tych świeżych).

Ja włączyłam ją do swojego codziennego menu, a Wy? Co najchętniej jecie na śniadanie?
Pozdrawiam!

21 komentarzy:

  1. fajny i prosty przepis - dzięki!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam go na opakowaniu płatków firmy Kupiec :)

      Usuń
  2. ja już dawno przekonałam się do owsianki i to moje podstawowe śniadanie. najlepsza opcja dla mnie to maliny + migdały + banan :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam owsiankę! jem ją codziennie, na milion sposobów. moja ulubiona jest z suszonymi morelami, gruszką, odrobiną cynamonu i migdałami, pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Owsianka najlepsza ! Zazwyczaj jem z bananem, lub innym owocem, który akurat mam. Niekiedy dodaję jakieś orzechy i rodzynki i wychodzi pyszne śniadanko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Owsianka to idealny początek dnia! Ja również wykorzystuję płatki do robienia sobie pełnoziarnistych gofrów bez tłuszczu, równie dobre i szybkie co tradycyjna owsianka ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam owsiankę, co raz częściej gościu u mnie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. owisankę jem często mam poczucie,że daje mi mase energii, uwielbiam śniadania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. od jakiegos pol roku na sniadanie jem jedynie owsianke :) sniadanie mistrzow ;] odstepstwem bylo jedynie sniadanie wielkanocne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja na śniadanko najbardziej lubię jogurcik z muesli, owocami i płatkami owsianymi :)
    Buziaki
    H A L L O W K A A

    OdpowiedzUsuń
  10. Owsianke można przyrzadzic na tyle sposobow ze chyba nie sposob tego opisac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I chyba każdy sposob jest wyśmienity ;-)

      Usuń
  11. chyba muszę skoczyć na drobne zakupy i kupić te płatki górskie :) nie jadłam nigdy owsianki, mam nadzieję że mi zasmakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, Twoja opinia wiele dla mnie znaczy.
Jeśli spodobał Ci się blog, dodaj go do obserwowanych i polub na Facebooku! :)