poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Co pić, by schudnąć?

Witam.
Święta dobiegają końca, a więc czas powrócić do rzeczywistości. Jak zapewne doskonale wiecie, właściwa dieta w połączeniu z ćwiczeniami to klucz do sukcesu w walce o wymarzoną figurę. Jednak wiele z nas zapomina o tym, że niezwykle ważne jest nie tylko to, co jemy, ale także to, co pijemy.

Oto lista  napojów, które z pewnością bardzo Wam pomogą:

  • zielona herbata - ma nieskończenie wiele zalet :) Przede wszystkim pobudza działanie metabolizmu i usuwa zbędne produkty przemiany materii, co sprzyja odchudzaniu. Działa pobudzająco, hamuje rozwój bakterii w układzie pokarmowym, obniża ciśnienie, przeciwdziała zakrzepom krwi, chroni zęby przed próchnicą, jest bogata w witaminy C, E, B, sole mineralne oraz garbniki, zapobiega powstawaniu nowotworów, pobudza działanie pęcherza moczowego, co przyspiesza proces wydalania toksyn z organizmu. Picie 3-4 szklanek dziennie może nam pomóc spalić 100 dodatkowych kalorii.
  • woda - to zdecydowanie najzdrowsza rzecz, jaką możemy wypić. Dodaje energii, obniża poziom stresu. Wypicie szklanki wody przed posiłkiem obniży poziom apetytu, natomiast szklanka H2O z cytryną o poranku świetnie wpłynie na oczyszczenie (tzw. detoks) organizmu. Oprócz tego, pijąc wodę podczas wysiłku fizycznego możemy ćwiczyć dłużej i intensywniej. Dodatkowo wpływa korzystnie na stan naszej skóry i trawienie, a także pomaga usunąć kamienie nerkowe.
  • czarna kawa - zbawiennie wpływa na metabolizm. Oprócz tego poprawia pamięć i ułatwia koncentrację. Dodatkowo zmniejsza ryzyko zachorowania na marskość wątroby, chorobę Parkinsona, cukrzycę typu II, raka jelita i wątroby oraz próchnicę zębów.
  • świeże soki warzywne i owocowe -  ich właściwości są zależne od tego, z jakich owoców lub warzyw są zrobione. Jak powszechnie wiadomo, są to niezbędne składniki zdrowej i zbilansowanej diety.


Do swojego jadłospisu warto także włączyć mleko. Najzdrowsze jest kozie, które zostało zaliczone do żywności funkcjonalnej (produkty, które oprócz funkcji odżywczej, mają także działanie prozdrowotne) przez naukowców z Uniwersytetu w Granadzie.
Unikajmy sztucznych napojów słodzonych (np. coli), sklepowych "soków" (przed sięgnięciem po nie warto rzucić okiem na skład - pozytywnym wyjątkiem są soki typu "100%") i alkoholu.

Źródło: weheartit

Uwaga: nie jestem lekarzem ani specjalistą w dziedzinie żywienia. Swoją wiedzę opieram na wiadomościach dostępnych w Internecie, pochodzących z w miarę wiarygodnych stron. Jednak, planując zmianę trybu odżywiania, warto skorzystać z porad dietetyka czy choćby lekarza rodzinnego - tak dla własnego bezpieczeństwa i zdrowia :) Róbmy wszystko "z głową"!

Co myślicie o liście przygotowanej przeze mnie? Czy uważacie, ze napoje są ważne w takim samym stopniu, jak żywność? Czekam na Wasze opinie w komentarzach.
Pozdrawiam!

10 komentarzy:

  1. Eliminacja słodzonych napoi jest równie ważna, jak unikanie słodyczy, więc moja odpowiedź brzmi: TAK ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wspominając już o tym, że przede wszystkim wpłynie na zdrowie, nie tylko na sylwetkę :))

      Usuń
  2. koniec świąt! czas wziąć się do roboty :) ja zaczynam od jutra. Twoja lista mi sie podoba :) zielona herbate uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny post! Prócz zielonej herbaty można raczyć się innymi smakami, a także tymi ziołowymi - które również oczyszczają, pozwalają zachować piękną cerę i w ogóle są bardzo zdrowe (bratek, pokrzywa, skrzyp, dziurawiec, rumianek itp).
    Teraz po świętach czsa wziąć się za siebie i wprowadzić do życia między innymi takie napoje a nie inne ;)

    pozdrawiam
    SundayMorning

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - sama często sięgam po rumianek, miętę czy lipę.

      Usuń
  4. Zieloną herbatę piję od wielu, wielu lal (pamiętam, że jak zaczynałam, trudno ją było w Pl dostać), woda niegazowana obowiązkowo, co kilka godzin sięgam po półlitrową butelkę i piję całą. Jeśli chodzi o mleko, to polecam wszelkie mleka pochodzenia roślinnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piję dopiero od 3 lat, ale z pewnością się z nią nie rozstanę :)

      Usuń
  5. napoje są bardzo istotne, nie wszyscy zdają sobie sprawę ile cukru jest w ulubionym soku z kartonika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie... Tu nie chodzi jedynie o sylwetkę, ale także o zdrowie. Polecam zapoznać się z tym zdjęciem: http://www.grubatuba.pl/u/W1/u/ent/517/5131be39.jpeg - od razu przechodzi chęć na takie napoje.

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz, Twoja opinia wiele dla mnie znaczy.
Jeśli spodobał Ci się blog, dodaj go do obserwowanych i polub na Facebooku! :)