wtorek, 30 lipca 2013

Moje sierpniowe wyzwanie: poranne bieganie + dieta

Dzień dobry!
Źródło: Pinterest

Lipiec dobiega końca. Niestety, w tym miesiącu nieco zaniedbałam przestrzeganie diety, a właściwie zasad zdrowego odżywiania. Spowodowane było to w dużej mierze wyjazdem. Większość sierpnia planuję spędzić w domu, dlatego postanowiłam podjąć pewne wyzwanie. 


Słyszałam, że poranne bieganie może bardzo wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej. Pragnę się przekonać, czy faktycznie tak jest. Do tej pory biegałam wieczorami, dlatego będzie to dla mnie spora zmiana. Z pewnością nie zamierzam biegać na czczo, gdyż jestem przekonana o szkodliwości takich działań względem zdrowia. Planuję biegać 4-5 razy w tygodniu.


Źródło: Pinterest

W sierpniu planuję także pewne zmiany nawyków żywieniowych: pieczywo i makaron będę spożywała okazjonalnie. Postaram się, aby moje posiłki bazowały na owocach i warywach. Do menu włączę również ryby, których niestety dotej pory nie spożywałam zbyt często.
Oprócz biegania, w dalszym ciągu planuję uczęszczać na zajęcia w klubie fitness.

Spodziewam się, iż w ten sposób uda mi się pozbyć ostatnich mankamentów mojej sylwetki. Dzięki programowi Ewy Chodakowskiej zostało ich już niewiele. W głownej mierze są to uda, które stały się nieproporcjonalne w stosunku do brzucha. Centymetry w udach tracę najwolniej i nie ukrywam, że nieco mnie to irytuje.

Źródło: Pinterest

Mam nadzieję, że uda mi się wytrwać w tym postanowieniu. Poranne bieganie planowałam rozpocząć już wczoraj, lecz do mojego miasta dotarła fala upałów.

O jakiej porze dnia najchętniej biegacie? Stosujecie diety, czy po prostu zdrowo się odżywiacie? 
Czekam na Wasze komentarze!


18 komentarzy:

  1. Wow, masz ambitne plany! Ale to bardzo dobrze :) Powodzenia zatem!

    Ja to biegam zazwyczaj między 8 a 9 rano, a dietowanie porzuciłam już dawno. Zdrowy tryb życia to przepis na szczęście, zdrowie i ładną sylwetkę. Żadne diety nie są potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę poprawić swoją kondycję tak, jak tylko to możliwe, bo jesienią planuję treningi Insanity.
      Mądre słowa dotyczące diet! :)

      Usuń
  2. Podziwiam za to założenie biegania rano. Ja po prostu n i e n a w i d z ę wtedy biegać a już na pewno nie na czczo, bo czuję się wtedy o wiele słabsza. Zawsze robię trening tylko wtedy gdy mam na to ochotę, bo zmuszanie się do czegoś nigdy nie przynosi u mnie efektów ; p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To "rano" zapewne nastąpi u mnie około godziny 10.00 - mam wakację, więc długo śpię, ale też późno się kładę ;) Z tym zmuszaniem się, mam podobnie. Nic na siłę!

      Usuń
  3. przewrotnie ciesze że że nie tylko mi uda spadają najwolniej... :D
    Powodzenia w bieganiu rano. Ja kiedyś próbowałam i nie mogłam. A teraz, kiedy pracuje, to juz w ogole nie probuje bo nic z tego nie będzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W trakcie roku szkolnego z pewnoscią zaprzestanę porannych biegów... wstawanie o 5.30 nie jest dla mnie :)

      Usuń
  4. ja popołudniu / wieczorem ;-) chyba w sumie nie zależy o jakiej porze, ważne by biegać;-) i w przypadku biegania pod kątem odchudzania by robić to interwałami ;-)


    www.szpinakowefit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się nad interwałami, sporo o nich czytałam i faktycznie, podobno wspomagają odchudzanie. Niektóre źródła podaja, że wysmukleniu nóg sprzyjają wolne biegi. Nie pozostaje mi nic innego, niż wyprobować obie teorie na sobie :)

      Usuń
  5. trzymam kciuki za udaną realizacje planu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany, naprawdę jakbym siebie słyszała! Też dołożyłam w lipcu do pieca i też startuję z biegami rano od sierpnia :D To pomysł mojego Męża. Powodzenia Ci życzę!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba się przyłączę... dodaję, że nie chcę jeść słodyczy przez sierpień!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! Zapomniałam wspomnieć o słodyczach - także z nich rezygnuję :) Nie wspominając już o słodkich napojach i innych pustych kaloriach...

      Usuń
  8. ja zamieniam bieganie na rower;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nie mogę się zabrać za jazdę rowerem... :)

      Usuń
  9. Też chcę w sierpniu kilka razy pobiegać rano :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ruszyl juz poradnik jeszcze raz dziekuje za banerek :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, Twoja opinia wiele dla mnie znaczy.
Jeśli spodobał Ci się blog, dodaj go do obserwowanych i polub na Facebooku! :)